کد خبر 256062
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

رکوردشکنی علیخانی با «جوکر ۲» با ۴۰ میلیون تماشا در دقیقه

رکوردشکنی علیخانی با «جوکر ۲» با ۴۰ میلیون تماشا در دقیقه

«جوکر ۲؛ طبقه بیست و یک» با بیش از ۴۰ میلیون دقیقه تماشا در ۱۶ ساعت اول (بیشتر از ۲ برابر تماشای قسمت اول) رکورد ویژه‌ای را ثبت کرد؛ به‌همین سبب به بررسی بخش‌هایی از این رئالیتی شوی پر مخاطب می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ «جوکر 1» مجموعه نمایش خانگی ایرانی به کارگردانی احسان علیخانی است. فصل اول این مجموعه از شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ در سرویس پخش اینترنتی فیلیمو به نمایش درآمد و پس از سه هفته انتشار در روز شنبه، تاریخ انتشار به دوشنبه‌ها تغییر پیدا کرد.

فصل اول جوکر با استقبال بالایی از سوی بینندگان مواجه شد. مرحلهٔ مقدماتی این مجموعه در ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ و خود مجموعه در ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ به پایان رسید. این فصل، در ۳۰ قسمت (۵ گروه ۴ قسمتی و ۲ فینال ۵ قسمتی) پخش شد. همچنین مستند ۳ قسمتی از پشت صحنه جوکر و مصاحبه از شرکت کننده‌ها بعد از پایان مسابقهٔ گروه هفتم به اسم جوکرتایم پخش شد. قسمت اول این مستند در ۲۰ تیر پخش و در ۳ مرداد به پایان رسید.

نحوه برگزاری

تعدادی از چهره‌های مشهور در یک اتاق دربسته برای خنداندن یکدیگر رقابت می‌کنند اما چالش اصلی اینجاست که خودشان نباید بخندند. سریال جوکر با الگوبرداری از نمونه‌های واقع نما با ایده و اجرای هیتوشی ماتسوموتو، کمدین ژاپنی، ساخته شده‌است. برنامه محصول تهیه کنندگی استودیو قرن جدید و به کارگردانی احسان علیخانی است. در فصل اول سیامک انصاری میزبان و داور این مجموعه بود و علی لک‌پوریان بازیگر ثابت تمام فصل‌ها (موسوم به زامبی) بود. در فصل دوم احسان علیخانی علاوه بر کارگردانی مجموعه، میزبان و داور این مجموعه است.

رکوردشکنی علیخانی با «جوکر ۲» با ۴۰ میلیون تماشا در دقیقه

مهمانان مسابقه جوکر۲؛ طبقه بیست و یک

شرکت کنندگان برنامه جوکر ایرانی همچون برنامه‌های شب‌های مافیا و شام ایرانی از بین هنرمندان و بازیگران انتخاب شده‌اند. مجید مظفری، سید جواد رضویان، بهرنگ علوی، محمدرضا علیمردانی، امیرحسین رستمی، نیما شعبان‌نژاد، نصرالله رادش و هادی کاظمی به میزبانی احسان علیخانی شرکت‌کنندگان بخش اول از مسابقه جوکر ۲ هستند.

مسابقه جوکر ۲؛ طبقه بیست و یک، محصول استودیو قرن جدید است. در فصل اول سیامک انصاری میزبان و داور این مجموعه، و علی لک‌پوریان بازیگر ثابت هفت فصل‌ جوکر ۱ بود. در فصل دوم احسان علیخانی میزبان و داور این مسابقه است.

کنترل بازی با اجرای احسان علیخانی به عنوان اپراتور در اتاقی کاملا متفاوت

در اتاق داوری احسان علیخانی در فصل دوم «جوکر» مشاهده می‌کنید که با ۵۰ دوربین به طور همزمان شرکت‌کننده‌ها را زیر نظر دارد. وی که به جای سیامک انصاریان به عنوان مجری برنامه‌ی خود با بیش از ۴ سال انتظار برای دیدن دوباره او در صحنه ایفای نقش می‌کند.

علیخانی در «جوکر ۲» با میزبانی از بازیگران مطرح سینما و ایجاد چالش های جذاب برای خنداندن آنان به پر مخاطب بودن برنامه‌اش دامن زده است.

رکوردشکنی جوکر ۲ در ۱۶ ساعت اول

قسمت اول «جوکر ۲» توانست در روز نخست رکورد تماشا را در ۱۶ ساعت اول انتشار با ۴۰ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۱۷ دقیقه تماشا به نام خود ثبت کند.

رکوردشکنی علیخانی با «جوکر ۲» با ۴۰ میلیون تماشا در دقیقه

واکنش‌ها به قسمت اول جوکر ۲

بخش مهمی از واکنش‌ها در فضای مجازی نسبت به قسمت اول فصل دوم «جوکر» مثبت است. اکثر مخاطبان در بخش کامنت‌های مرتبط با قسمت اول این مسابقه نوشته‌اند با این قسمت بسیار خندیده‌اند و حالشان خوش شده. خیلی‌ها از ترکیب شرکت‌کنندگان تعریف کرده‌اند و معتقدند این تیم با همین ساختار به جاهای بهتری هم خواهد رسید.

بعضی‌ها از سانسورهای متعدد این قسمت گلایه کرده‌اند، برخی دیگر در رابطه با سانسورها به تیم تولید برنامه حق داده‌اند و پذیرفته‌اند که همه بخش‌های اجرای نیکخواه به‌خصوص درباره هویج، قابل پخش نبوده‌ است. عده‌ای هم به طولانی بودن صحبت‌های علیخانی معترض شده‌ و ابراز امیدواری کرده‌اند که در قسمت‌های بعدی، کمتر وارد بحث شود.

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha